Już samo stworzenie dobrej aplikacji mobilnej nie jest łatwe- wymaga sporo czasu, umiejętności oraz nakładów finansowych. Nie każdy dysponuje wszystkimi tymi rzeczami, aby móc wypuścić na rynek produkt według własnego pomysłu. Standardowo, odbiorcami takiej aplikacji są użytkownicy, którzy odwiedzają chociażby sklep play i którzy stamtąd ściągają aplikację i instalują ją na swoim smartfonie. W pierwszym wariancie deweloper wypuszczający na rynek daną aplikację pobiera opłatę już z samego tytułu jej pobrania. Istnieje jednak bardzo wiele aplikacji, które są dostępne do ściągnięcia za darmo w zamian za zgodę na wyświetlanie w nich reklam. Obie strategie działania mogą przynieść spore korzyści, ale tylko pod jednym warunkiem- jeśli o aplikacji dowie się wielu użytkowników i jeśli będą oni mieli okazje o niej przeczytać. Tymczasem, sklep play to miliony aplikacji, spośród których użytkownik może wybierać te, które wydadzą się mu najbardziej praktyczne. Tak, jak i w wyszukiwarce Google, sklep play rządzi się własnym algorytmem podsuwając użytkownikowi najbardziej dopasowaną do jego zapytania aplikację. W jaki sposób wybić się w sklepie play, jak sprawić, aby użytkownicy korzystali z aplikacji i się na jej temat wypowiadali? Na czym polega pozycjonowanie w sklepie play i dlaczego warto od razu się nim zainteresować?
Co na pewno może wesprzeć pozycjonowanie aplikacji mobilnej?
Samo pozycjonowanie powinno być wykonywane przez wyspecjalizowaną agencję reklamową, która w tych kwestiach spore doświadczenie. Jednakże, to co można zrobić w pierwszej kolejności, już na etapie przymierzania się do dodania aplikacji do sklepu, to wykonanie ASO, czyli App Store Optimalization- optymalizacji pod kątem wymogów konkretnej platformy zakupowej. Na pewno trzeba więc wymyślić odpowiedni tytuł, a następnie przygotować krótki i długi opis pod kątem konkretnych słów kluczowych. Warto poświęcić także kilka chwil na przygotowanie atrakcyjnej wizualnie ikony aplikacji, a także zrzutów ekranu o dobrej rozdzielczości.
Pamiętajmy też o tym, że o popularności strony aplikacji świadczy ilość zawartych w niej komentarzy czy średnia ocena aplikacji wystawiana przez testujących ją użytkowników. Zdobywając popularność trzeba więc mieć na uwadze takie działania, które przekonają użytkowników do nas i do naszego produktu. Oczywiście, muszą to być opinie realnych userów. Wsparciem dla promocji aplikacji w sklepie play może być kampania promocyjna w mediach społecznościowych.
Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www.